Naslovna Galerija Autori Antikviteti Vesti O nama Moj Rams

Kontakt

Pretraga

upiši ključnu reč

Tehnika

Akvarel
Kolaž
Pastel
Skulptura
Tempera
Ulje
Vitraž

Pravac

Barok
Ekspresionizam
Hiperrealizam
Impresionizam
Moderno slikarstvo
Nadrealizam
Naiva
Realizam
Simbolizam

Motiv

Akt
Autoportret
Figura
Marina
Mrtva priroda
Pejzaž
Portret
Veduta

Cena

od - do €:


-

Informacije

Dostava i isporuka

Osiguranje

Kontaktirajte nas

AUTORI
A - B - D, Dž - Đ - G - J - K - L, Lj - M - N, Nj - O - P - R - S, Š - T - V - Z, Ž
R:
Ratko Lalić

Ratko Lalić je rođen u Dolipolju 1944.godine. Akademiju likovnih umetnosti i postdiplomske studije završio je u Beogradu 1975. godine u klasi profesora Stojana Ćelića. Radio je kao redovni profesor na Akademiji likovnih umetnosti u Sarajevudo 1992. godine, gde ga zatiče rat. Godine 1992. napušta grad, a sva njegova dela ostaju u sarajevskom ateljeu. Od 1992. godine do 1994. godine redovni je profesor na Akademiji likovnih umetnosti na Cetinju, a od 1997. godine do 2004. godine na Akademiji likovnih umetnosti u Banja Luci. Od 1994. godine je redovni profesor crtanja i slikanja na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Izlagao je na 30 samostalnih i 250 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Slikarstvo Ratka Lalića traje, tokovina skladnog i logičnog kontinuitea, od sredine sedamdeset godina prošlog veka do danas. Već na samom početku Lalić je značajni akter savremenog srpskog i jugoslovenskog slikarstva, a Đorđe Kadijević ga je čak označio kao jednog od najznačajnih pokretača slikarstva nove figuracije u nas. Tokom trodecenijskog perioda nove figuracije u nas. Tokom trodecenijskog perioda Lalić će ostati posvećenik realizna i slikarstva prizora. Lalić nam omogućuje da predmet definitivno vidima realizovan u čistoti nekih primera umetnosti Dalekog istoka možda i zbog toga što je kaligrafska jasnost njegovog kazivanja i smisao njegovih iskaza. On vraća ljudskom oku svesti ono čega se čovek u svetu tehnike otuđuje: To što je bilo u početku stvaranja još uvek je tu nezavisno od mena kroz koje smo prolazili. Lalića danas zatičemo u stanju u kome ne želi da tumači svoje poruke jer mu znanje da je u istraživanjima uvek na pragu novog otlrića dozvoljava da živi u irealnim, a mogli bismo reći u idealnim područjima realnosti suočeni sa mogućom izmenom koncepta slike. Opredjeljen isključivo za pejzaž Lalić je izabrao sasvim neobičan pristup ovoj klasičnoj temi: okrenut čistoj prirodi, bez tragova civilizacije i urbanog ambijenta, nalazio je motive u onim prostim, na izgled neatraktivnim detaljima predela koji klasičnim pejzažistima nikada ne bi zapali za oko - u kamenjarima zađikljalim u korov, u travuljinama pustih proplanaka, u budžacima zapuštenih bašta zaraslih u burjan, u šibljacima i trnjacima podneo snežnih, vetrom obrisanih strmenih i u ispucaloj zemlji žitišta i kukuruzišta. U sužavanju kadra slike sa totala na detalj, oseća se ono što Ibrahim Sakić u komentaru izložbe naziva tematizirajućim marginalizmom. Mogli bismo reći da je upravo tematiziranje marginalnog, postavljanje na nivo slikarske teme na izgled beznačajnih segmenata pejzaža, svojevrsna estetika Lalićevog slikarstva.